Wykonawca drugiego etapu budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną – firma Budimex – przystąpiła do prac związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. - W toku są także prace związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym. Wartość kontraktu wynosi 574 073 648,82 zł brutto – mówi Magdalena Kieszkowska rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, obudowę brzegów, które przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie wraz ze zmianami układu drogowego. Inwestycja dotyczy przebudowy istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km. Na rzece Elbląg powstanie nowy most obrotowy w Nowakowie, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego. Parametry projektowanego obiektu: długość 104,3 m, a rozpiętość przęseł 2 x 51,5 m. Wykonane zostaną też drogi o długości 2 km. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 km, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.
Ruszyły prace w Nowakowie – to drugi etap przekopu
Trwają prace związane z budową nowego mostu w Nowakowie i umocnieniu brzegów rzeki Elbląg. To drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
- 09.09.2021 12:44 (aktualizacja 19.09.2023 20:50)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze