Obecnie wykonawca drugiego etapu inwestycji przystąpił do robót, związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. W toku są również prace, związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym. - Zakres prac, wynikający z umowy, obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego. Samo pogłębianie rzeki odbędzie się w ramach trzeciego etapu inwestycji – mówi Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni. Drugi etap inwestycji obejmuje m.in. przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m. W ramach inwestycji wybudowany zostanie most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie. Powstanie on w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego. Parametry nowoprojektowanego obiektu: długość 104,3 m rozpiętość przęseł 2 x 51,5m.
Przekop bez prawnych przeszkód
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę konsorcjum firm NDI i BESIX S.A. w sprawie wyników przetargu na drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Sąd Okręgowy w Warszawie, w ślad za Krajową Izbą Odwoławczą, potwierdził prawidłowość przeprowadzenia postępowania przez Urząd Morski w Gdyni oraz niezasadność zarzutów podnoszonych przez konsorcjum NDI. Przypomnijmy przetarg wygrała firma Budimex, która prowadzi prace na rzece Elbląg.
- 17.09.2021 10:31 (aktualizacja 19.09.2023 20:50)
Napisz komentarz
Komentarze