Najtaniej, bo za około 16,9 mln port we Fromborku chce przebudować firma z Gdańska, natomiast najdroższą ofertę za prawie 25 mln złotych przedstawiło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm. Urząd morski w Gdyni na tę inwestycję przeznaczył 28 mln złotych. Celem przebudowy portu rybackiego we Fromborku jest poprawa bezpieczeństwa żeglugi poprzez wykonanie prac pogłębiarskich, podczyszczeniowych w basenie portowym. Inwestycja zakłada także przebudowę nabrzeży, infrastruktury Portu, oraz remont Falochronów Wschodniego i Zachodniego, opaski brzegowej wschodniej i opaski brzegowej zachodniej. Poprawie mają ulec warunki postojowe jednostek pływających, wyładunku i obsługi statków. Ma także zwiększyć się ochrona basenu portowego przed nadmiernym falowaniem.
Zakres prac obejmuje przebudowę nabrzeża wschodniego, południowego i wschodniego; remont falochronu wschodniego i zachodniego oraz opasek brzegowych; przebudowę sieci oraz instalacji, a także wyposażenie hydrotechniczne i oznakowanie. Pogłębiony ma zostać także basen portowy. Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 20 miesięcy na wykonanie zadania.
Obecnie port we Fromborku posiada dwa falochrony, z których falochron wschodni o długości 61 m posiada na swojej głowicy czerwoną kolumnę z galerią, natomiast zachodni o długości 91 m kolumnę zieloną. Wschodnie umocnienia brzegowe przy falochronie wschodnim mają długość 89 m. Na wschodnim brzegu basenu portowego, w czołowej jego części oraz częściowo na brzegu zachodnim wstępuje nabrzeże oczepowo – płytowe. Krótka płyta oczepowa żelbetowa wsparta jest na rzędzie pali drewnianych oraz na drewnianej ściance szczelnej usytuowanej w tylnej części płyty. Nabrzeże oczepowo – skarpowe zlokalizowane jest na zachodnim brzegu akwenu, bezpośrednio za falochronem zachodnim. Oczep żelbetowy posadowiony jest na rzędzie pali drewnianych i ściance szczelnej szalunkowej zimno walcowanej o grubości do 3,5mm. Bezpośrednio za oczepem znajduje się skarpa kamienno - betonowa wykonana z nachyleniem około 1:3.
Napisz komentarz
Komentarze