Zamówienie obejmuje m.in. roboty czerpalne, transport i refulację urobku z wbudowaniem w sztuczną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego. Zaprojektowano 35 nowych pław – 18 czerwonych i 17 zielonych. - Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia programu zapewnienia jakości prowadzenia prac pogłębiarskich. W ramach tego opracowania sporządzi instrukcje prowadzenia prac, harmonogram oraz projekty techniczne, a także opracuje działania ograniczające rozprzestrzenianie się zawiesiny w toni Zalewu Wiślanego. Sporządzi również projekty rurociągów (w przypadku ich zastosowania) i przysłon zabezpieczających – mówi Szymon Huptyś rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
Odcinek toru objęty przetargiem to ok. 8,2 km na Zalewie Wiślanym. Przetarg na dalszą cześć toru wodnego ma zostać ogłoszony w pierwszym kwartale 2022 roku.
Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statków o długości 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu do 4,5 m.
Planowany termin otwarcia ofert to 29 listopada 2021 r. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie zadania.
Napisz komentarz
Komentarze