Jakie narzędzia wykorzystywać do skutecznego pozyskiwania klientów? Elbląska agencja marketingowa Wein-Tech przygotowała dla Ciebie listę 5 narzędzi, które Ci w tym pomogą. Czytaj do końca i weź udział w konkursie “RozWWWiń skrzydła z Wein-Tech”! Do wygrania profesjonalna strona internetowa!
Narzędzie #1 - Strona internetowa
Bez względu na to, czy w ofercie Twojej firmy są produkty, czy usługi, strona internetowa to centralne miejsce Twojej firmy w Internecie. Cała komunikacja marketingowa powinna być spójna i nawiązywać do strony www.
Istnieje prosta klasyfikacja stron internetowych w biznesie: sklep internetowy oraz wizytówka firmowa. Sklep jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które oferują produkty, a celem jest sprzedaż online. Wizytówka lub portfolio świetnie pasuje bo biznesów usługowych, a celem jest pozyskanie kontaktu. Więcej o tym przeczytasz na naszym blogu. Kluczową rolę, oprócz zagadnień technicznych, na stronie www odgrywają kolory (patrz psychologia kolorów w marketingu) oraz treść. Pomyśl teraz o najlepszym handlowcu, jakiego jesteś w stanie sobie wyobrazić w swojej firmie. Jakie ma cechy? Jakie wyniki generuje? Masz? Takim handlowcem jest strona internetowa, która pracuje 24/7, nawet kiedy śpisz, odpoczywasz, czy jesteś na wakacjach. Ponadto generuje sprzedaż co najmniej kilkukrotnie większą niż człowiek. Warunkiem jest jednak odpowiednie zaprojektowanie i zakodowanie takiej witryny. Przedsiębiorstwo, które nie wykorzystuje wszelkich możliwości do pozyskiwania klientów, zmniejsza swój potencjał i wzmacnia konkurencję. Posiadanie firmowej strony www dla samego posiadania lub całkowita rezygnacja z tego narzędzia jest najczęściej popełnianym błędem.
Narzędzie #2 - Media społecznościowe
Jedną z podstaw nowoczesnego i skutecznego marketingu internetowego są media społecznościowe. Każde medium ma inną charakterystykę i daje inne możliwości.
Facebook jest wciąż największym i najpopularniejszym z nich, spędzamy na nim najwięcej czasu. Kampanie reklamowe na Facebooku pozwalają na wybranie określonej grupy docelowej na podstawie wieku, płci, lokalizacji, zarobków, czy zainteresowań odbiorców. To potężne możliwości marketingowe pozwalające na uzyskanie kilku lub kilkunastokrotnej stopy zwrotu (ROAS).
Instagram należy do tego samego właściciela co Facebook, ale jest trochę inną platformą. O ile profil na FB jest pewnego rodzaju wizytówką, to Instagram to miejsce nawiązywania relacji z klientami, pokazania firmy “od środka” i świetne narzędzie do głębszego poznania twoich odbiorców i docierania do nowych.
LinkedIn, to miejsce biznesu w Internecie. Jeśli działasz w sektorze B2B to świetne narzędzie do promowania i nawiązywania kontaktów. NIe jest to tak popularne medium jak Facebook, ale skupiające przede wszystkim przedsiębiorców oraz pozostałe osoby powiązane z biznesem.
Pinterest to świetna strona, gdzie możesz pokazywać swoje produkty. Wszystko co sprzedajesz przez pryzmat wyglądu, warto prezentować właśnie na tej platformie. Meble, naczynia, wyposażenie wnętrz, ubrania lub inne akcesoria. Pomysłów jest bez liku, a od Ciebie zależy czy wykorzystasz to do zwiększenia ilości klientów.
TikTok to najmłodsza platforma, gdzie dominuje pokolenie Z, ale biznes też jest tam obecny. Treści na TikToku to tworzone przez użytkowników krótkie, skondensowane filmy, które oferują rozrywkę lub wiedzę. Platforma wyróżnia się od pozostałych tym, że jest jeszcze na dość początkowym etapie, a doświadczenie pokazuje, że łatwiej jest osiągnąć bardzo duże zasięgi organiczne (bez nakładów na reklamę).
Weź udział w naszym konkursie i wygraj profesjonalną stronę internetową! Szczegóły na końcu wpisu.
Narzędzie #3 - Wyszukiwarka Google (SEO i SEM)
Wyszukiwarka to potężne narzędzie marketingowe. Szukasz czegoś? Wpisujesz w Google. Nie wiesz jak coś zrobić? Wpisujesz w Google. Zepsuło się coś? Wpisujesz w Google. Ogólnie rzecz biorąc zasada jest następująca: użytkownik ma problem i chce go rozwiązać, zatem szuka odpowiedzi w internecie. Obowiązkiem Twojej firmy jest to, aby pokazać się jak najwyżej w wyszukiwarce na konkretną frazę kluczową.
Chcąc się pozycjonować w wyszukiwarce wypadałoby… mieć swoją stronę internetową, czyli nasze Narzędzie #1. SEO (z ang. Search Engine Optimalization) to proces długofalowy, które może jednak generować “darmowych klientów”. Oznacza to, że raz wykonane działania wpływają na wzrost ruchu organicznego (bezpłatnego), co przekłada się na zwiększenie sprzedaży lub zapytań o ofertę. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, warto pozycjonować się także lokalnie np. “fryzjer Elbląg”. Skuteczna jest też obecność w mapach Google oraz pozyskiwanie opinii klientów w Google Moja Firma.
W Google możesz także przeprowadzać płatne kampanie reklamowe, które nazywamy działaniami SEM (z ang. Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce). Do wyboru jest kilka różnych sposobów promowania, które warto skonsultować z doświadczonym i certyfikowanym marketerem w Wein-Tech lub innej agencji. Zwróć uwagę, aby doradca posiadał odpowiednią wiedzę i doświadczenie, ponieważ bez odpowiedniej wiedzy bardzo łatwo jest “przepalić” firmowy budżet marketingowy.
Narzędzie #4 - Youtube
Youtube to dziś nie tylko największa platforma wideo, ale również druga co do wielkości wyszukiwarka w internecie. Choć filmy z małymi kotkami są wciąż popularne, to ludzie szukają wiedzy w skondensowany i przyjazny sposób. Krótkie poradniki cieszą się dużą popularnością i pozwalają na monetyzację nie tylko z reklam, ale i ze sprzedaży Twoich produktów, czy usług. Zadbaj o odpowiednie SEO Twojego kanału i filmów, dobrą jakość wideo i wartościowy content.
Narzędzie #5 - Newsletter (e-mail marketing)
Badania pokazują, że e-mail marketing jest piekielnie skuteczną metodą sprzedaży w internecie (Redlink 2018; interaktywnie.com 2021). Budowanie listy mailingowej nie wymaga dużo wiedzy. Musisz posiadać stronę internetową (a jakże), najlepiej wraz z blogiem, na którym przekazujesz wiedzę, w której jesteś specjalistą. W tym miejscu oferujesz zapis do newslettera, w którym możesz przekazywać dodatkową wiedzę, informować o nowym wpisie na blogu, czy raz na sześć - dziesięć maili zaproponować ofertę. Za zapis do newslettera możesz zaoferować jakiś wartościowy e-book.
Podsumowanie działań e-marketingowych dla biznesu
Jak widzisz, wszystkie działania marketingowe w sieci warto oprzeć o przemyślaną i atrakcyjną stronę internetową. Możesz na niej sprzedawać swoje produkty i usługi (lub generować kontakty), dzielić się wiedzą na blogu, edukować i pozyskiwać klientów na mediach społecznościowych, na Youtube i w newsletterze. Efektem tych działań będzie wysoka pozycja i dobra widoczność w wyszukiwarce Google.
Powyższy poradnik to jedynie wprowadzenie do tematu, a każde z narzędzi zostało bardzo ogólnie omówione. Jeśli zainteresował Cię ten temat, to zaobserwuj profilowe społecznościowe Wein-Tech na Facebooku, Instagramie oraz zapisz się do naszego newslettera na blogu, gdzie będziemy dzielić się szerzej wiedzą z zakresu marketingu w sieci.
Konkurs RozWWWiń skrzydła z Wein-Tech!
Weź udział w konkursie! Nagrody w konkursie są następujące:
I miejsce: voucher (kod rabatowy) do sklepu Wein-Tech na stronę internetową i logo o wartości 2000 zł;
II miejsce: voucher (kod rabatowy) do sklepu Wein-Tech o wartości 500 zł;
III miejsce: voucher (kod rabatowy) do sklepu Wein-Tech o wartości 300 zł;
IV miejsce: darmowa analiza profilu na Instagramie/Facebooku z gotowymi rozwiązaniami w formie pliku PDF o wartości 300 zł
V miejsce: darmowa analiza profilu na Instagramie/Facebooku z gotowymi rozwiązaniami w formie pliku PDF o wartości 300 zł
Jedna nagroda na pewno trafi do kogoś z Elbląga!
Wystarczy, że zaobserwujesz nasze profile w mediach społecznościowych i opiszesz w odpowiednim poście swój biznes. Konkurs trwa do 31.03.2022 r. do 23:59. Szczegóły znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 20.04.2022 r.
Laureatów wybiera zespół Wein Tech.
---- materiał partnera ----