Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki: Fiszewo – Jegłownik o długości ok. 5 km oraz Jegłownik – Elbląg o długości ok. 3,5 km. Nowa droga w większości ma przebiegać wzdłuż korpusu istniejącej DK22, który jednocześnie pełni funkcję wału przeciwpowodziowego. Celem inwestycji jest stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej i poprawa warunków ruchu zarówno dla ruchu tranzytowego jak i lokalnego. Poprawione ma być także bezpieczeństwo pieszych – wybudowane będą chodniki i zatoki autobusowe. Realizacja inwestycji pozwoli na dostosowanie DK22 do nośności 11,5 tony na oś i poprawę geometrii drogi. Planowany termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg to lata 2024-2026, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika w systemie Projektuj i buduj przewidziana jest na lata 2024-2028.
AP
Napisz komentarz
Komentarze