Przebudowa drogi krajowej nr 22 będzie prowadzona na trzech etapach: Elbląg-Jegłownik, Jegłownik-Fiszewo oraz budowa obwodnicy Jegłownika. Każdy z tych etapów ma być realizowany oddzielnie. – Odcinek od Elbląga do Jegłownika biegnie wzdłuż rzeki Fiszewka. Trzeba pamiętać, że w pobliżu będzie wał przeciwpowodziowy, który dzisiaj stanowi drogę. Pod uwagę trzeba także wziąć układ parceli, układ melioracyjny, wyprowadzenie drogi na obwodnicę Jegłownika, a także włączenie się do DK 22 na wysokości Starego Pola, miejscowości należącej do województwa pomorskiego – mówi Marcin Ślęzak wójt gminy Gronowo Elbląskie. W pracach projektowych aktywnie uczestniczy gmina Gronowo Elbląskie. – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwróciła się do nas, byśmy przygotowali pełny zestaw zjazdów na gminne drogi publiczne. Dostaliśmy także do wglądu 3 warianty przebiegu drogi krajowej nr 22. Patrząc na schemat dróg, zakręty mają zostać wyprostowane – mówi Marcin Ślęzak wójt gm. Gronowo Elbląskie. Na razie nie wiadomo jakiej kategorii będzie nowa droga krajowa nr 22. Według GDDKiA optymalnym rozwiązaniem byłaby to droga przyspieszona w układzie 2+1. Chociaż pojawiły się głosy, że powinna być to droga expressowa. Z takim rozwiązaniem nie zgadzają się jednak władze gminy. – Drogi expressowe rządzą się swoimi prawami. Mają określoną liczbę zjazdów w określonej odległości. Ruch ekspresowy wiąże się z tym, że nie może być ograniczony żadnymi skrzyżowaniami. Gdybyśmy przyjęli takie rozwiązanie, mogłoby się okazać, że utrudnione byłoby dostanie się do Gronowa Elbląskiego lub Jegłownika, a także na parcele rolnicze – zaznacza wójt gminy Gronowo Elbląskie. - Musimy wspólnie usiać i to przeanalizować, wnieść swoje uwagi do projektu. Cieszy mnie to, że samorząd jest brany pod uwagę w tworzeniu koncepcji tej drogi – dodaje wójt.
Droga Krajowa nr 22 przebiega przez środek gminy Gronowo Elbląskie, a także przebiega przez środek miejscowości Jegłownik. Obecnie ten odcinek pokonuje ponad 8,5 tysiąca pojazdów na dobę. Wyprowadzenie ruchu z miejscowości zwiększyłoby bezpieczeństwo w gminie. – Jeśli główna droga zostanie odsunięta od Jegłownika, to ta, która obecnie przebiega przez miejscowość, mogłaby się stać droga lokalną. Mamy już na nią pomysł. Chcielibyśmy część drogi wykorzystać na utworzenie ścieżki rowerowej. Będziemy zabiegali o przygotowanie takiego rozwiązania – mówi wójt gminy Gronowo Elbląskie. O rozbudowie DK nr 22 na odcinku Elbląg-Fiszewo pisaliśmy w tym artykule.
AP
Napisz komentarz
Komentarze