UX – najważniejszy jest klient. Rola w kreowaniu stron
User Experience, określane też jako po prostu doświadczenie użytkownika, jest jednym z kluczowych elementów podczas tworzenia strony internetowej. UX skupia się na technicznej i biznesowej stronie projektu developerskiego. Łączy się to z ciągłym monitorowaniem konkurencji, a także analizowaniem grupy docelowej, którą przede wszystkim należy zainteresować. Wcielenie się w potencjalnego nabywcę wymaga sporej elastyczności i wiedzy z zakresu psychologii. Celem każdego znawcy UX jest to, aby klient został na stronie i zdecydował się na interakcję w postaci skorzystania z oferty.
„Do UX zaliczamy m.in. nawigację na stronie, treść i sposób jej prezentacji, walory wizualne witryny czy oferowane przez nią opcje. Jakość user experience można zmierzyć z dość dużą dokładnością. Współczynnik odrzuceń, czas spędzany na poszczególnych podstronach, heatmapy czy współczynniki konwersji pokazują dokładnie, co zostało dobrze opracowane, a gdzie podczas projektowania strony popełniono błędy wymagające poprawy.”
Źródło: https://afterweb.pl/
Wniosek jest więc prosty – tworząc strony www, każdy powinien znać powyższe pojęcie. Obecnie większość firm nalega na kontakt z klientem oraz badania ściśle związane z docelową grupą potencjalnych użytkowników. Jeżeli UX jest danej firmie pojęciowo obcy, warto poważniej zastanowić się nad współpracą.
Projekt w małym palcu. Co ma UI do strony www?
Otóż bardzo wiele. UI design jest ściśle związany z tworzeniem koncepcji odnośnie stron www. Cel osoby zajmującej się interfejsem użytkownika jest jeden – zachęcić go do odwiedzenia strony. W tym celu zwraca więc szczególną uwagę na elementy strony takie jak, między innymi, wygląd, estetyka, uświadamianie zawartości, doświadczenie, równowaga kompozycji, a nawet kolor! Wymienione elementy wchodzą w skład projektowania strony internetowej przyjaznej dla użytkownika. Odpowiednio zaprojektowana strona, również nosząca ślad odpowiedniego pozycjonowania, powinna spełniać oczekiwania klientów – jednym z najczęstszych jest znalezienie szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytanie. Osoba projektująca strony od A do Z powinna być zaznajomiona z obydwoma pojęciami; są one aktualnie niezwykle pożądane w ofercie każdej nowoczesnej firmy.